انواع تکنیک های ماساژ

انواع تکنیک های ماساژ

انواع تکنیک های ماساژ

تکنیک های ماساژ متنوعی وجود دارد که شما می توانید با یادگرفتن آن ها و تمرین و تکرار به یک ماسور حرفه ای تبدیل شوید. به منظور اینکه به شما آموزش دهیم که ماساژ را به صورت صحیح و اصولی یادبگیرید در این مطلب قصد داریم شما را با رایج ترین تکنیک های ماساژ آشنا کنیم و به شما بگوییم که این تکنیک های هرکدام چه کاربرد هایی دارند.

ماساژ افلوراژ یا ماساژ استروکینگ

یکی از تکنیک هایی که بسیار محبوب است و در اکثر سبک های ماساژ مورد استفاده قرار میگیرد تکنیک افلواراژ یا استروکینگ  STROKING ، واژه استروکینگ در زبان انگلیسی به معنای نوازش یا لمس کردن است. در واقع تکنیک افلواراز یا استروکینگ نیز نوع لمس کردن بدن با فشار بسیار کم می باشد که در آن فشاری به عضلات عمقی وارد نمی شود و بیشتر ماسور با حرکت ملایم دست ها بر روی بدن باعث ریلکس شدن بدن شخص می شود.

از تکنیک افلوارژ در اکثر سبک های ماساژ که همراه با روغن انجام می شوند بهره گرفته می شود. ماسور با حرکت دست هایش بر روی بدن مشتری می تواند به راحتی حتی نقاط تریگر پوینت را تشخص دهد.

لازم به ذکر است که تکنیک افلوراژ می تواند به دو شکل عمیق و ملایم انجام شود. که بسته به نیاز مشتری و تشخص ماسور می توان اندکی فشار را بیشتر کرد یا حتی آن را کاهش دهد. اگر شخص احساس خستگی و کوفتگی نیز در بدن دارد بهتر است این تکنیک با فشار بیشتری انجام شود.

در انجام تکنیک افلوراژ به دست هایی پرقدرت احتیاج نیست اما دست ها باید لطیف باشند تا احساس آرامش را به ماساژ گیرنده منتقل کند.

ماساژ افلوراژ پر فشار

همانطور که اشاره کردیم این سبک ماساژ می تواند به دو صورت عمیق و سبک انجام شود. البته سبک عمیق افلوراژ باز هم به نسبت ماساژ هایی نیز ماساژ دیپ تیشو بسیار سطحی است و فشار زیادی را وارد نخواهد کرد.

اما می توان از فشار بیشتر برای رفع گرفتگی و کوفتگی های سطحی استفاده کرد و آنها را درمان کرد.

ماساژ ضربه ای یا پرکاشن

در ماساژ پرکاشن بیشتر شاهد استفاده از ضربات طولانی مدت به نقاط خاصی از بدن خواهیم بود که هدف آن نیز شل شدن عضلات می باشد.

گفتنی است که حرکات پرکاشن خود به چند دسته تقسیم می شود که معروف ترین آن حرکت HACKING که برخی در ایران آن را به ساتوری نیز می شناسند می گویند.

حرکت بعدی BITING می باشد که همانند همان حرکت هکینگ است با این تفاوت که در این حالت مشت ها به صورت گره کرده هستند.

و تکنیک اخر نیز TAPING می باشد که در این حرکت ماسور با انگشتان خود ضرباتی کنترل شده و دقیق را به بدن وارد می کند.

استفاده از تکنیک های پرکاشن یا ضربه ای بیشتر به افرادی توصیه می شود که ورزشکار هستند یا دچار گرفتگی عضلانی شده اند.

گفتنی است که در برخی موارد شما نباید از تکنیک های پرکاشن استفاده کنید.

  • در صورتی که شخصی به پوکی استخوان بیمار است نباید از این تکنیک استفاده کند.
  • بیمارانی که به ترومبوز کرونری دچار هستند نیز باید از این سبک ماساژ پرهیز کنند.
  • اگر شخصی فشار خون بسیار بالایی دارد این سبک برای او مناسب نیست
  • در صورتی که شخص به بیماری سل یا سرطان مبتلا است باید از این ماساژ پرهیز کند

ماساژ لرزشی یا VIBRATION

در این سبک ماساژ بسیار از افراد ترجیح می دهند که ماساژور های برقی برای ایجاد لرزش های کوچک در قسمت های مختلف بدن استفاده کنند زیرا عملکرد بسیار خوبی دارند. اما با دست نیز می توان این لرز هارا به خوبی ایجاد کرد.

جهت رزرو وقت ماساژ یا اطلاع از تعرفه خدمات ماساژ در تهران و کرج بر روی رزرو وقت ماساژ کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *