استرس و اضطراب

۵  تکنیک برای کنترل استرس

وضعیت که ذهن ما در آن قرار دارد با سلامت جسمانی انسان ارتباط مستقیم دارد. اگر شما هم شخصی هستید که دائما استرس را تجربه می کنید باید بدانید که ذخایر انرژی بدن شما روبه کاهش است و همچنین ایمنی بدنتان در خطر است. اگر دائما در شرایط استرس زا قرار می گیرید اهمیت بسیار زیادی دارد که برای رهایی از این مشکلات و رسیدن به ارامش و زندگی بدون استرس باید زمانی را اختصاص دهید.

تکنیک های کنترل استرس

اگر میخواهید عمر طولانی تری را در شادی سپری کنید باید سیستم ایمنی بدنتان به خوبی کار کند و متاسفانه دقیقا استرس یکی از عوامل اصلی آسیب به سیستم ایمنی به شمار می رود پس در نتیجه برای داشتن زندگی بهتر باید استرس و اضطراب را کنترل کرد.

در ادامه ی این مطلب چند نکته ی بسیار تاثیر گذار برای رهایی از استرس را به شما آموزش خواهیم داد.

به ذهنتان استرس بدهید

به ذهنتان استرس بدهید

به ذهنتان استراحت بدهید

یکی از بهترین تکنیک ها برای رسیدن به آرامش بستن جشم های به مدت چند دقیقه در طول روز است به این صورت که چشم هایتان رو میبینید و بدنتان را کاملا رها می کنید. حالا نوبت آن است که آگاهیتان را به ترتیب روی اعضای بدن متمرکز کنید برفرض مثال پاها ، دست ها و … این تمرین در واقع یک نوع مدیتیشن یا اصطلاحا مراقبه به حساب می آید.

این کار زمانی زیادی از شما نمی گیرد و انجام آن نیاز بسیار آسان است اما تاثیری که در بلند مدت روی سلامتی شما می گذارد بسیار چشم گیر است.

می توانید یک شمع روشن کنید، موسیقی آرامش بخش بگذارید، بخور دهید یا از روغن های آروماتراپی استفاده کنید.

کسب آرامش با ماساژ

کسب آرامش با ماساژ

با ماساژ به آرامش برسید

بدن هم مثل ماشین ها به رسیدگی روغن کاری نیاز دارد و شما باید بدنتان را هر چند وقت یکبار ریکاوری کنید تا بهترین عملکرد را برای شما داشته باشد و عمر طولانی تری داشته باشید.

یکی از بهترین روش ها برای ریکاوری بدن و کاهش استرس و ایجاد آرامش دریافت خدمات ماساژ به صورت مرتب است.

ماسور های متخصص مجموعه ماساژ باما با تسلط کامل بر علم ماساژ دقیقا می دانند که چگونه خدمات ماساژ را ارائه کنند که تمامی خستگی ها ، گرفتگی و فشار های موجود بر بدن و ذهن برطرف شود و بدن شخص کاملا در حالت ارامش قرار بگیرد.

فراموش نکنید که هدف ما از زندگی لذت بردن است نه صرفا پول در آوردن و ذخیره کردن ، برای سلامت جسم و روح تان ارزش قائل باشید تا آن ها نیز خدمت گذارانی وفادار به شما باشند.

دریافت یک ماساژ منظم می تواند تفاوت زیادی در بازیابی و حفظ حس قدرت و تعادل درونی ما ایجاد کند. در واقع ماساژ به قدری مهم است که در بسیاری از سنت‌های مرسوم توصیه می‌شود روزانه یک تایم ماساژ کوچک در طول روز به خودتان اختصاص دهید.

در صورتی که خدمات ماساژ را به صورت منظم دریافت نمایید سیستم بدنتان نیز منظم می شود و بسیار کمتر دچار استرس خواهید شد.

نفس کشیدن

روی تنفس تمرکز کنید

تمرکزتان را روی تنفس معطوف کنید

جالب است که بدانید استرس و تنفس بایکدیگر رابطه مستقیم دارند ، زمانی که شما استرس میگیرید در تنفستان نیز اختلال به وجود می آید و در عین حال شما با کنترل بر روی تنفس تان می توانید استرس را تا حد بسیار زیادی در کنترل خود داشته باشید.

یکی از بهترین تمرینات تنفسی برای آرام کردن ذهن، تکنیکی به نام تنفس متناوب از سوراخ بینی است. اگر همیشه استرس دارید ضروری است که از این تکنیک استفاده کنید. حتما به شما توصیه می کنیم که در رابطه با شیوه صحیح تنفس از بینی تحقیق کنید. در مقالات آینده حتما به آموزش این تکنیک خواهیم پرداخت.

از تنهاییتان لذت ببرید

از تنهاییتان لذت ببرید

تنهایی را تجربه کنید

یکی از عواملی که در کاهش استرس شما بسیار تاثیر گذار است تنهایی شماست ، اگر دچار استرس و اضطراب هستید کافیست که ۱۰ دقیقه به مکانی بروید که در آن کاملا تنها باشید.

این کار را شما می توانید در حالت ایستاده، نشسته یا دراز کش روی زمین یا تختتان انجام دهید. چشمانتان را ببندید، و بدنتان را رها کنید و اجازه دهید بدنتان تنش را رها کند. ممکن است احساس تاب خوردن، طولانی شدن و … داشته باشید. اگر شروع به خمیاز کشیدن کردید یا خوابتان برد ایرادی ندارد این نشانه خوبی است که تنش و استرس در حال خارج شدن از بدن شماست.

بعد از این فرایند از اینکه چقدر احساس سبکی و طراوت خواهید داشت شگفت زده خواهید شد! اگر در حس کردن بدن خود مشکل دارید، سعی کنید آهنگی را اجرا کنید که با آن حال خوبی به شما دست می دهد.

کیفیت خوابتان را ارتقا دهید

کیفیت خوابتان را ارتقا دهید

بهبود کیفیت خواب شما

برای داشتن خوابی با کیفیت تر، خوب است که حداقل به مدت یک ساعت قبل از خواب از استفاده از وسایل الکترونیکی مثل تلفن همراه ، کامپیوتر و … خودداری کنید.

این به ذهن شما این فرصت را می دهد که آرام شود. می توانید موسیقی آرامش بخش گوش کنید، حرکات کششی ملایم انجام دهید، حمام آب گرم بگیرید… هر چیزی که به شما کمک کند تنش های روز را رها کنید. نوشیدن یک فنجان شیر زردچوبه و ماساژ پاهای خود با روغن های اساسی برای کمک به آرامش شما بسیار موثر است.

تمامی نکاتی که در این مقاله به آن ها اشره شد می توانند به افزایش آرامش ذهنی، عاطفی و جسمی شما کمک کنند.

هنگامی که واتا (عنصر هوا در بدن / ذهن) تشدید می‌شود، اضطراب بر بدن غالب می شود ، مهم است که به یاد داشته باشید که سرعت خود را کاهش دهید ، یک روال منظم را دنبال کنید و خودمان را مدیریت کنیم تا واتا را کنترل کنیم.

جهت رزرو وقت ماساژ بر روی رزرو وقت ماساژ که در پایین مشخص شده است کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *