آموزش ماساژ بینی

فواید ماساژ بینی بعد از عمل

فواید ماساژ بینی بعد از عمل چیست ؟ آیا ماساژ بینی بعد از عمل مفید است ؟ چه مدت پس از عمل می توانیم بینی را ماساژ دهیم ؟ اگر شما نیز به تازگی بینیتان را عمل کرده اید پس حتما در رابطه با ماساژ بینی بعد از عمل شنیده اید.

در این مطلب به شما می گوییم که ماساژ بینی بعد از عمل چه فوایدی دارد و چگونه می توانید به بهترین شکل ممکن این کار را انجام دهید.

ماساژ بینی بعد از عمل

بدون شک یکی از تاثیر گذار ترین و بهترین روش ها برای تغییر شکل بینی به آن صورتی که مدنظرتان است عمل جراحی یا Rhinoplasty می باشد. بسیار از افرادی که عمل بینی انجام میدهند به صلاح دید پزشک باید ماساژ بینی بعد از عمل را انجام دهید.

علت ماساژ بینی بعد از عمل چیست ؟

این ماساژ بیشتر به منظور فرم دهی و استخوان هایی صورت می گیرد که پزشک آن ها شکسته است تا فرم بینیتان تغییر پیدا کند. در واقع با استفاده از ماساژ می توان فرم و شکل بینی را حفظ کرد.

سال هاست که متخصصان از ماساژ برای فرم دهی به بین پس از ماساژ استفاده می کنند. پس اگر به شما نیز توصیه شده است که پس از عمل بینی را ماساژ دهید جای هیچ گونه نگرانی نیست. البته باید توجه داشته باشید که این کار را زیر نظر پزشک انجام دهید و از اون بخواهید که شیوه صحیح ماساژ بینی و میزان فشار لازم و مدت زمان لازم برای ماساژ را به شما آموزش دهد.

ماساژ بینی و فواید آن

یکی از دلایل اصلی که پزشکان توصیه میکنند پس از عمل بینی را ماساژ دهید اهمیت بسیار زیاد این کار برای فرم گرفتن و تکمیل عمل جراحی میباشد. یکی از دلایلی که ممکن است حتی نتیجه ی بهترین عمل جراحی را نیز خراب کند جابه شدن استخوان بینی بعد از عمل است. ماساژ بینی اگر به صورت اصولی انجام شود میتواند تا حد بسیار زیادی جلوی این مشکل را بگیرد یک بینی متقارن و زیبا را برای شما شکل دهد.

ماساژ بینی بعد عمل چگونه است

برای ماساژ بینی حتما توصیه می شود که این کار را زیر نظر پزشکتان انجام دهید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. ماساژ بینی بعد از برداشتن گچ روی بینی و حدودا دو الی سه هفته بعد از اینکار توصیه می شود.

برای شروع کار کافیست که یک آیینه را مقابل خود بگذارید و با استفاده از شست هایتان فشاری برابر را از طرفین (کنار های استخوان بینی) وارد کنید. توجه داشته باشید که ضربه نزنید فشار باید ثابت باشد.

به احتمال بسیار زیاد پس از انجام این کار اندکی احساس درد خواهید داشت ، اگر احساس درد کردید نگران نباشید زیرا کاملا طبیعی است.

توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که فشار نباید به سمت بالای پل استخوان باشد و حتما شست باید پایین‌تر از لبه استخوان بینی قرار بگیرد.

اهمیت هماهنگ بودن دست ها را نیز دست کم نگیرید و توجه داشته باشید که فشار از دو طرف به صورت برابر و همزمان وارد شود. معمولا ماساژ بینی چیزی حدودا ۲۰ الی ۳۰ مرتبه باید انجام شود تا نتیجه لازم حاصل گردد. همچنین توجه داشته باشید که بینی حین فشار دادن نباید حرکت کند و از محل اصلی تغییر موقعیت دهد.

پس از اینکه برای تعویض چسب بینی مراجعه می کنید پزشک یک مرتبه فرایند ماساژ را به صورت کامل به شما آموزش میدهد پس بهتر است مراحل را طبق دستور پزشک انجام دهید.

جمع بندی

در مجموع بهتر است بینی را پس از عمل زیبایی ماساژ ندهید، چون احتمال دارد که دستکاری یا مالش دادن شدید در چند هفته نخست پس از عمل باعث از جا درآمدن بخیه‌های ظریف شود و اصلاح انجام شده را بی‌اثر کند. برخی بیماران از روی عادت نوک بینی را می‌مالند، به این گروه باید یادآوری کنیم که چنین عادتی نه‌تنها نتیجه عمل را از بین می‌برد بلکه باعث ورم و تحریک بیشتر نیز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *