آموزش ماساژ سوئدی

آموزش ماساژ سوئدی با تکنیکهای ساده

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

ماساژ سوئدی که یکی از محبوب ترین سبک های ماساژ در دنیا می باشد در ایران نیز طرافدارن زیادی دارد از این رو به منظور اینکه علاقه مندان بتوانند اطلاعات خود را در رابطه با این سبک افزایش دهند آموزش ماساژ سوئدی به ساده ترین روش ممکن را در این مقاله به صورت خلاصه مطرح کرده ایم.

اگر قصد یادگیری ماساژ سوئدی در سطوح مبتدی را دارید با مطالعه این مطلب و دیدن فیلم آموزش ماساژ سوئدی که در انتهای این مقاله برای شما قرار داده شده است می توانید اطلاعات جامعی در رابطه با ماساژ سوئدی کسب کنید.

آموزش ماساژ سوئدی

مقاله ی ماساژ سوئدی

تاریخچه ماساژ سوئدی

بر خلاف انرژی درمانی که در ماساژ به سبک آسیایی رایج تر است ماساژ سوئدی مبتنی بر مفاهیم آناتومی و فیزیولوژی غربی است. در اوایل قرن نوزدهم ، فیزیولوژیست سوئدی ، پر هنریک لینگ در دانشگاه استکهلم ، سیستمی به نام “ژیمناستیک پزشکی” ایجاد کرد که شامل انجام حرکات خاصی توسط یک درمانگر بود.

این روش در اروپا به “حرکات سوئدی” و در آمریکا به “درمان حرکتی سوئدی” معروف شد. یوهان جورج مزگر پزشک هلندی اصطلاحات فرانسوی سیستم ماساژ سوئدی امروزی را انتخاب کرد.

آموزش ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی مشهور ترین ماساژ در غرب به شمار می رود و جزو سبک های اصلی به حساب می آید.  این نوع ماساژ موجب افزایش اکسیژن خون و کاهش استرس می شود در نتیجه به افزایش عمر و زندگی سالم کمک می کند. اگر اولین بار است که می‌خواهید از ماساژ استفاده کنید، ماساژ سوئدی گزینه خوبی برای شما می باشد.

برای رزرو وقت ماساژ یا اطلاع از تعرفه خدمات ماساژ بر روی خدمات ماساژ که با رنگ قرمز مشخص شده است کلیک کنید.

بیشتر افراد از ماساژ سوئدی برای مدت زمان ۶۰ دقیقه استفاده می کنند که زمان بسیار خوبی برای رفع خستگی و همچنین القای حس آرامش به بدن می باشد. ماساژ سوئدی بسته به اینکه هدفتان کسب آرامش یا رفع خستگی و گرفتگی است می تواند ملایم یا پرقدرت باشد.

تکنیک های ماساژ سوئدی

اگر هدفتان از دریافت ماساژ رفع گرفتگی عضلانی است پیشنهاد می کنیم که سبک های پرفشار تر را مدنظر قرار دهید و به صورت تخصصی به رفع گرفتگی و درد عضلانی مربوط می شوند.

انواع تکنیک های ماساژ سوئدی

نوازش پوست به همراه فشار

تکنیک Effleurage، strok که شامل مالش دادن ملایم با کف دست ، انگشت شست یا نوک انگشتان دست می باشد یکی از اصلی ترین تکنیک های ماساژ سوئدی به شمار می رود که با انجام آن شما می توانید به ماساژ گیرنده حس آرامش را القا کنید و بدن شخص را وارد حالت آرامش کنید.

گرفتن و رها کردن

تکنیک گرفتن و رها کردن یا Petrissage Kneading با حرکات ورز دادن با دست ها و انگشتان همراه است شما با این تکنیک می توانید به عیق ترین قسمت های عضلانی بدن دسترسی پیدا کنید و به راحتی خستگی و فشار را از روی آن ها بردارید.

ماساژ سوئدی چیست

کشیدن دست بر روی بدن

تکنیک کشیدن و حرکت دادن دست بر روی بدن که به Friction نیز معروف است با اعمال فشار و حرکات چرخشی با کف دستان بر روی بدن سبب رفع گرفتکی و خستگی می شود و یکی از تکنیک های موثر ماساژ سوئدی به حساب می آید.

تکنیک لرزشی یا Vibration

تکنیک لرزشی یا Vibration با ایجاد حرکات نوسانی بر روی بدن و تکان دادن آن سبب رفع تنش ها و کسب آرامش می شود.

تکنیک ضربه زدن

تکنینک ضربه زدن یا Hacking ، با این حرکات عضلات گرم می شود و گرفتگی عضلات تا حد بسیار زیادی رفع می شود.

نکات مهم ماساژ سوئدی

نکات مهم ماساژ سوئدی

نکاتی که پیش از ماساژ باید در نظر بگیرید

اگر قصد دارید شخصی را ماساژ دهید باید به یکسری موارد توجه ویژه ای داشته باشید برای مثال ماساژ برخی نقاط بدن ممنوع است.

برای مثال نواحی گرفتگی و درد را تا جای ممکن نباید ماساژ دهید در صورتی که متخصص ماساژ نیستید،

حساسیت به روغن یا رایحه خاصی ، در صورتی که شخص در دوران بارداری به سر می برد حتما ضروری است که از اون بپرسید که به روغن خاصی حساسیت دارد یا خیر.

همچنین خوب است که پیش از شروع ماساژ از شخص بپرسید که به ماساژ پرفشار نیاز دارد یا ملایم ، به این صورت بهتر می توانید خدمات را ارائه کنید و رضایت حداکثری را کسب می کنید.

خواص ماساژ سوئدی برای بدن

خواص ماساژ سوئدی

پوشیدن لباس در ماساژ سوئدی ضروری است ؟!

در طول ماساژ سوئدی شما معمولا نیمه برهنه هستید و بدن خود را با حوله می پوشانید. ماسور تنها پوشش قسمت هایی را که میخواهد ماساژ دهد را بر می دارد. در این سبک به دلیل اینکه ماساژ به همراه روغن انجام می شود امکان ماساژ دادن با پوشش کامل وجود ندارد

حالت دراز کشیدن در ماساژ

ماساژ معمولا با دراز کشیدن بر روی شکم و قرار گرفتن سر به حالتی که صورت رو به پایین باشد و سر در حالت u شکل قرار بگیرد شروع می شود.

در این حالت ستون مهره ها در وضعیت طبیعی قرار می گیرد.

ماساژ درمانگر به آرامی کار را با ماساژ دادن کمر شما شروع می کند و از تکنیک هایی نظیر ضربه زدن ، لرزش و کشش استفاده می کند.

نحوه دراز کشیدن برای ماساژ

نحوه دراز کشیدن برای ماساژ

هنگامی که ماساژ کمر و پشت به اتمام رسید ماسور کار را با ماساژ پشت پاها ادامه می دهد.

برخی ماسور ها مراحل را به ترتیب دیگری انجام می دهند و  تکنیک های مخصوص به خود را دارند. اگر فقط ۶۰ دقیقه زمان داشته بهتر است از مشتری بپرسید که آیا در نقطه ی خاصی از بدن احساس درد دارد که زمان بیشتری را صرف ماساژ آن ناحیه کنید.

تفاوت ماساژ سوئدی و بافت عمیق

در حالی که بیشتر افراد شکل های مختلف ماساژ سوئدی را می پسندند، اما ماساژ عمقی بهترین گزینه برای آسیب‌های کوچک عضلانی و درد های مزمن است اما این تنها تفاوت این دو نوع ماساژ نمی باشد.

ماساژ دیپ تیشو یا بافت عمیق همان طور که از نامش پیداست، بر روی بافت های عمیق تر عضلات تمرکز می کند. ماساژ تراپیست هایی که ماساژ عمقی را ارائه می دهند فشار سنگین و مدامی را به عضلات وارد می کنند و آن را ادامه می دهند تا زمانی که گرفتگی عصلات به طور کامل رفع شود.

ماساژ بافت عمیق برای درمان آسیب های ورزشی، درد های مربوط به فرم بدن (مثل بد نشستن روی صندلی) و اسپاسم عضلانی بهتر از ماساژ سوئدی است. اما در مجموع ماساژ سوئدی آرامش بخش تر است.

جمع بندی

در آخر باید بگوییم که ماساژ سوئدی احساس فوق العاده خوبی به شخص می دهد و به افزایش آرامش کمک می کند. این نوع ماساژ بر اعصاب، ماهیچه ها، غدد و گردش خون اثر می گذارد و به افزایش سلامت بدن نیز کمک می کند

جهت اطلاع از قیمت ماساژ سوئدی و یا رزرو وقت ماساژ می توانید بر روی دکمه قرمز رنگ کلیک کنید.

فیلم آموزش ماساژ سوئدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *