روغن ماساژ خوب برای بدن درد

بهترین روغن برای بدن درد

بهترین روغن برای بدن درد

اگر شما نیز دچار بدن درد شده اید و قصد دارید با دریافت ماساژ یا حتی دست کشیدن سطحی بر روی بدن به این بدن درد خاتمه دهید خوب است که با انواع روغن ها که برای بدن درد مناسب هستند و در واقع مسکن های طبیعی هستند آشنا شوید.

یکی از بهترین روش ها برای کاهش درد عضلات ماساژ بدن می باشد ، و اگر ماساژ بدن با روغن های تسکین دهند و آرامش بخش همراه باشد می تواند تاثیر فوق العاده ای در کاهش درد شما داشته باشد.

انواع روغن ها برای درد بدن

در ادامه ای این مطلب بهترین روغن های ماساژ مناسب بدن درد را به شما معرفی می کنیم و همچنین به بررسی تخصصی هرکدام از این روغن ها می پردازیم و به شما می گوییم که هرکدام چه مزیتی دارد.

روغن رزماری کاهنده درد عضلات

یک از بهترین روغن هایی که در این لیست می توان به بررسی آن پرداخت روغن رزماری است که خواص بسیار زیادی دارد اما از اصلی ترین ویژگی های آن می توان به ضد اسپاسم بودن آن اشاره کرد. همچنین لازم به ذکر است این روغن باعث می شود جریان خون در بدن بهبود یابد و در نتیجه به آرامش و رفع خستگی عضلات شما کمک شایانی می کند.

روغن بابونه

بابونه چه به صورت روغن و چه به صورت گیاه وخواص آنتی اسپاسم دارد و می توان از آن برای کاهش درد عضلات و شل شدن عضلات استفاده کرد. افرادی که دچار گرفتگی عضلات شدید شده اند توصیه می شود که حتما استفاده از بابونه را در اولویت قرار دهند.

روغن خردل

اگر مریض شده اید با توجه به اینکه فصل سرما نیز فرا رسیده است احتمال دچار شدن به بدن درد نیز بیشتر می شود. روغن خردل می تواند در کاهش درد بسیار موثر باشد. اگر روغن خردل را با مقداری سیر که به صورت رنده شده در آمده باشد مخلوط کنید و روی حرارات قرار دهید تا مقدار گرم شود تاثیر گذاری آن بسیار بیشتر می شود و می توانید از آن برای ماساژ بدن به ویژه سینه استفاده کنید.

از دیگر روغن هایی که می توان برای رفع گرفتگی عضلات از آن استفاده کرد می توان به روغن اسطوخودوس اشاره کرد. شما با استفاده از روغن اسطوخودوس بسیار سریع به آرامش می رسید.

استفاده از لوسین های تسکین دهنده

برخی لوسین ها و پماد های تولید کارخانه جات نیز به منظور رفع اسپاسم و گرفتگی عضلات تولید می شوند. در صورتی که از مواد طبیعی مانند روغن های که پیش تر به آن ها اشاره کردیم نتیجه ای نگرفتید می توانید این مواد را نیز امتحان کنید.

پماد میتل سالیسیلات

این پماد در واقع از گیاه وینترگرین می باشد و مخصوص کاهش اسپاسم و گرفتگی عضلات طراحی شده است، شما می توانید از اکثر داروخانه ها بدون نیز به نسخه پزشک این پماد را تهیه نمایید.

کپسایسین

این پماد که حاوی مقدار زیادی کپسایسین که نوعی ماده شیمایی و عامل اصلی تندی فلفل می باشد است ، این پماد با تاثیر بر نورن های شما به کاهش درد کمک می کند البته لازم به ذکر است که پس از تماس با پوست شما اندکی احساس سوزش خواهید داشت اما بسیار این سوزش را تحمل می کنند تا دوره درمان تکمیل شود.

منتول

پمادی دیگر است که دقیقا برخلاف کپسایسین که با گرم تر بنظر رسیدن موضع باعث رفع درد می شود این پماد باعث می شود در بدنتان احساس خنکی داشته باشد و سریعا تمرکز درد از ناحیه مورد نظر برداشته می شود. اما باید توجه داشته باشید که درمان صورت نگرفته و فقط برای مدت زمانی کوتاه درد را کاهش می دهد. نکته مهم این است که منتول و کپسایسین باعث گرم شدن یا سرد شدن بدن نمی شوند بلکه با تاثیر بر سیستم عصبی احساس سرما یا گرما را به شما انتقال میدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *