درمانی دیسک کمر با ماساژ

ماساژ کمر درد دیسک

ماساژ کمر

در دهه های اخیر با گسترش کار با کامپیوتر و نشستن های طولانی مدت پشت میز یکی از اساسی ترین مشکلات بیشتر ایجاد درد در ناحیه کمر به ویژه دیسک کمر می  باشد که بسیار ازار دهند است. یکی از تاثیر گذار ترین تکنیک ها برای درمان فوری درد در ناحیه کمر ماساژ کمر می باشد.

دیسک کمر چیست ؟

دیسک کمر یکی از شایع ترین مشکلاتی که بسیار از افراد به ویژه افراد مسن تر به آن دچار هستند و علت دچار شدن به دیسک کمر نیز بیشتر به سبک زندگی ناسالم مربوط می شود.

بیرون زدگی دیسک یا تغییر موقعیت آن از موقعیت اصلی یک آسیب رایج می‌باشد که در نقاط مختلفی از ستون فقرات اتفاق می افتد.

یکی از تکنیک های کاربردی برای کاهش و درمان درد دیسک کمر ماساژ ناحیه مورد نظر می باشد. اگر در ناحیه کمر احساس گرفتگی عضلات را دارید و یا درد شدیدی را احساس می کنید ممکن است مشکل از دیسک کمر باشد.

درمان کمر درد

درمان کمر درد

برای تشخیص دقیق این مشکل در قدم اول لازم است که شما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. در صورتی که پزشک تشخیص داد می توانید با انجام یک سری حرکات اصلاحی دیسک کمر را درمان کنید می توانید به سراغ ماساژ بروید.

بسیاری از افراد برای اینکه دارو مصرف نکنند یا زیر تیغ جراح نروند ترجیح می دهند که دیسک کمر خود را با ماساژ درمان کنند.

طبق تحقیقات صورت گرفته ثابت شده است که ماساژ کمر می تواند در درمان این مشکل و کاهش درد بیمار تاثیر فوق العاده ای داشته باشد. در صورتی که شما تحت نظر یک ماساژ درمانگر متخصص باشید می توانید با دریافت خدمات ماساژ کمر به درمان بسیار از مشکلات ناحیه ستون فقرات بپردازید.

علت دیسک کمر

علت دیسک کمر

چرا به دیسک کمر دچار می شویم ؟

هنگامی که که حلقه‌ خارجی دیسک از بین می رود مایع درون آن ناحیه نیز خارج می شود و در نهایت منجر به بروز دیسک کمر می گردد. اگر شما سن تان افزایش یافته است و کارتان به گونه ای بوده که دائما در حال بلند کردن اجسام سنگین بوده اید احتمال اینکه به دیسک دچار شوید را بسیار بیشتر می کند.

همچنین گفتنی است در صورتی که اضافه وزن دارید همین موضوع نیز می تواند زمینه ساز بروز دیسک کمر در شما گردد. هر مقدار عضلات پشتی کمر شما قوی تر و ورزیده تر باشد احتمال اینکه به دیسک کمر دچار شوید کمتر می شود.

مرد ها به دلیل اینکه فعالیت بیشتری از نظر بلند کردن اجسام سنگین دارند بیشتر در معرض ابتلا به دیسک کمر هستند.

علت درد دیسک کمر

علت درد دیسک کمر

علت درد شدید دیسک کمر چیست ؟

بدن انسان دارای سیستم عصبی بسیار پیچیده ای است که بخشی از آن نیز در ناحیه ستون فقرات قرار دارد. زمانی که دیسک شما آسیب می بیند و از جایگاه اصلی خود خارج می شود به این سیستم عصبی فشار وارد می کند و به تناسب مدتی که از بیماری می گذرد شدت درد متغییر خواهد بود.

نشانه های ابتلا به دیسک کمر

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است ، اگر بتوانید تشخیص دهید که نشانه های بروز دیسک کمر چیست خیلی سریع تر می توانید با آن مقابله کنید و پیش از حاد تر شدن این بیماری آن را درمان کنید. در اکثر مواقع ما شاهد بروز دیسک کمر در قسمت پایینی ستون فقرات هستیم. دیسک کمر با فشار وارد کردن به سیستم عصبی باعث بروز درد هایی طاقت فرسا خواهد شد.

برخی از نشانه های ابتلا به دیسک کمر :

  • احساس درد در دست و پاها (لگن)
  • در صورتی که در هنگام دراز کش احساس درد می کنید
  • احساس مور مور شدن در ستون فقرات
  • احساس درد در حین فعالیت های روزمره مانند ایستادن ، نشستن و …
  • در صورتی که نمی توانید خیلی سر پا بایستید
درمان دیسک کمر

درمان دیسک کمر

چطور دیسک کمر را درمان کنیم ؟

پیش از هر چیز لازم به ذکر است که آسیب هایی مانند دیسک کمر ، بسیار تخصصی هستند و شما با خواندن یک مقاله نمی توانید مطمئن شوید که مشکلتان دقیقا چیست ، به همین منظور پیشنهاد می شود تا جای ممکن به پزشک متخصص مراجعه کنید.

اما ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا در ادامه این مطلب تکنیک هایی کاربردی برای درمان  دیسک کمر به شما آموزش دهیم.

روش های مختلفی برای درمان دیسک کمر وجود دارد که از ورزش های اصلاحی شروع می شود ، مصرف دارو ، درمان با ماساژ و در نهایت در شرایط حاد عمل جراحی توصیه می شود. در صورتی که شما ورزشکار باشید و تمرینات مناسب برای تقویت عضلات کمر را به صورت مرتب انجام دهید به جرات می توان گفت که احتمال ابتلای شما به این عارضه بسیار کاهش می یابد، اما اکنون هم دیر نیست زیرا هنوز هم یکسری ورزش های اصلاحی وجود دارد که می توانید با انجام آن ها سلامت تان را باز پس بگیرید.

در مرحله اول شما باید یکسری نکات را مانند مصرف دارو های مرتبط که پزشک به شما معرفی کرده است را در نظر بگیرید همچین ضروری است از کار هایی که باعث تشدید بیماری شما می شوند پرهیز کنید (نظیر بلند کردن اجسام سنگین و …)

حتما تحت نظر پزشک ورزش را آغاز کنید تا روند درمان شما بسیار سرعت بگیرید.

اما یکی از تاثیر گذار ترین روش ها که برای درمان دیسک کمر مورد استفاده قرار می گیرد ماساژ درمانی دیسک کمر است.

ماساژ درمانی دیسک کمر

ماساژ درمانی دیسک کمر

ماساژ کمر درد دیسک

یکی از روش هایی که می توان درد ناشی از دیسک کمر را به شدت کاهش داد ماساژ عضلات اطراف دیسک می باشد. این کار باعث می شود تنش در عضلات از بین برود و کمک ارامش به بدن شما بازگردد. در نتیجه فشار بر روی دیسک بسیار کمتر می شود و روند درمان شما سرعت می گیرد. اکنون در صورتی که ماساژ را به انجام حرکات اصلاحی ترکیب کنید می توان انتظار درمان کامل دیسک کمر را داشت.

البته شما نباید انتظار داشته باشید که با یک جلسه دریافت ماساژ مشکل دیسک کمر شما که نتیجه سال ها فشار و درد بوده است درمان شود. با پیگیری مداوم و داشتن برنامه زمانی برای دریافت خدمات ماساژ می توان انتظار درمان داشت.

بی شک در جلسه اول درد شما به شدت کاهش پیدا می کند اما ممکن است چند روز بعد این درد دوباره به سراغ شما بیاید که کاملا طبیعی است زیرا فرایند درمان تکمیل نشده است.

تعداد جلسات بسته به شرایط جسمانی شما متفاوت است اما مشخص است شخصی که اوضاع دیسکش وخیم تر است به جلسات بیشتری برای درمان احتیاج دارد.

نکته مهم : پیش از رزرو وقت ماساژ برای درمان مشکل دیسک کمر حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا به شما تایید بده که ماساژ می تواند برایتان مفید باشد.

استمرار در دریافت خدمات ماساژ برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب بسیار مهم است. بسیار از افراد پس از چند جلسه ماساژ زمانی که درد شان اندکی فروکش می کند درمان را تمام می کنند. اما پس از مدتی دوباره همان درد ها به سراغشان می آید و صدمات جسمی زیادی را برایشان به همراه دارد.

جمع بندی

صبور باشید ، به یک پزشک مراجعه کنید در صورت تایید یک ماساژ درمانگر ماهر پیدا کنید و به او اعتماد کنید تا طی گذراندن پروسه درمان مشکلتان به صورت کامل برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *