ماساژ جای واکسن

ماساژ جای واکسن

آیا ماساژ جای واکسن کار درستی است ؟

آیا ماساژ جای واکسن کار درستی است ؟ علت درد محل واکسن چیست ؟ اگر برای شما نیز سوالاتی از این دست پیش آمده است حتما در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ماساژ چای واکسن کرونا

ماساژ چای واکسن کرونا

چرا جای واکسن کرونا را نباید ماساژ داد ؟

ماساژ یکی از بهترین روش ها برای کاهش درد های عضلانی می باشد و تاثیر بسیار سریعی دارد. با اوج گیری بیماری کرونا یکی از تاثیر گذار ترین روش ها برای کاهش اثار مخرب این ویروس واکسیناسیون عمومی می باشد. از این رو بسیار از افراد ترجیح می دهند برای حفظ سلامت خود و اطرافیان واکسن تزریق کنند.

یکی از شایع ترین مواردی که از زمان شروع واکسیناسیون شاهد آن بوده ایم بروز درد در ناحیه ای است که واکسن به آن تزریق شده است. بسیاری از افراد پس از دریافت واکسن در بازوی خود احساس درد می کنند و شروع به ماساژ و فشار دادن این ناحیه می کنند.

اما ایا ماساژ این ناحیه صحیح است یا می تواند عوارضی را در پی داشته باشد. در مجموع طبق تحقیقات صورت گرفته ماساژ دادن ناحیه ای که واکسن به آن تزریق شده است می تواند تاثیر گذاری واکسن را کاهش دهد زیرا باعث می شود که مواد داخل واکسن به لایه های عمیق تر پوست وارد شوند و تاثیر گذاری کمتری داشته باشد.

به همین دلیل توصیه می شود که تا جای ممکن از دست زدن به محل واکسن خودداری شود.

علت درد بازو پس از تزریق واکسن چیست ؟

اگر پس از دریافت واکسن کوید ۱۹ در محل تزریق درد ، سوزش و حتی قرمزی را مشاهده کردید لازم نیست نگران شوید زیرا این از عوارض ابتدایی واکسن می باشند و با گذشت زمان خود به خود برطرف می شوند.

البته لازم به ذکر است که این عوارض در همه افراد بروز نمی کند و فقط برخی از مردم آن را تجربه خواهند کرد.

کاهش درد جای واکسن

کاهش درد جای واکسن

چرا ماساژ جای واکسن اشتباه است ؟

شاید با ماساژ دست پس از دریافت واکسن شما بتوانید درد آن را با ماساژ کاهش دهید اما از آنجایی که واکسن به صورت عضلانی تزریق می شود ایجاد فشار یا هرگونه حرکت اضافی سبب می شود که تاثیر گذاری واکسن کمتر شود. پس به همین دلیل توصیه می شود که از تماس بیش از حد با محل واکسن خودداری کنید.

ماساژ دست پیش از تزریق واکسن

شما می توانید دقایقی پیش از دریافت واکسن ناحیه مورد نظر که قرار است واکسن به آن تزریق شود را به آرامی ماساژ دهید ، البته که بسیار از کادر درمان پیش از تزریق خودشان این کار را برای مراجعین انجام می دهند.

برای کاهش درد واکسن چیکار کنیم ؟

شما می توانید برای کاهش تورم ، درد و قرمز شدن بازو از کمپرس های آب گرم و سرد استفاده کنید ، تحرک کمتری داشته باشید ، استحمام کنید و از دستتان کار کمتری بکشید تا پروسه بهبودی سرعت بیشتری بگیرد. در این صورت می توان انتظار داشت که درد حاصل از دریافت واکسن کرونا ویروس کاهش داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *