آموزش ماساژ برای رفع خستگی روزانه

اگر شما نیز جزو آن دسته از افراد هستید که از فشارها و خستگی های روزمره خسته شده اید و شدیدا احتیاج به ماساژ دارید پیشنهاد می کنم حتما این مقاله ی جذاب و آموزنده رو تا اخر مطالعه کنید تا با جدیدترین روش های ماساژ در منزل آشنا شوید

ماساژ برای رفع خستگی بدن

آموزش ماساژ کمر، ماساژ شانه، ماساژ گردن و ماساژ سر تکنیک هایی از این دست می تواند برای هر شخصی بسیار کاربردی باشد زیرا شما همیشه و در هر زمان به یک ماساژور حرفه ای دسترسی ندارید. این تکنیک ها  به شما کمک می کند که گرفتگی ها و خستگی های کهنه را در بدنتان از بین ببرید و حداقل برای مدتی شاداب تر باشید.

اگر شما نیز دوست دارید بیشتر با مزایای ماساژ آشنا شوید پیشنهاد می کنم این مقاله را نیز مطالعه کنید.

اما برویم سراغ اصل مطلب چه سبک هایی از این هنر کهن می تواند دوای درد شما باشد در ادامه به بررسی تخصصی برخی از فنون حرفه ای ماساژ می پردازیم.

آموزش ماساژ کمر برای رفع خستگی

پیش از هر چیز شما به یک فضای آرام احتیاج دارید که سر و صدا لزوما در آن نباشد و محیطی باشد که دمای متعادلی داشته باشد. سعی کنید فشایی را انتخاب کنید دارای که  هوا به خوبی در آن جریان داشته باشد. پس از اینکه محیط را فراهم کردید می توانید بر روی تخت و یا زمین یک پتو پهن کنید و بر روی آن دراز بکشید.

ماساژ ریلکسی می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی باشد که قصد دارند برای مزتبه ی اول از ماساژ استفاده کنند. برای انجام ماساژ ریلکسی شما به یک شخص دوم احتیاج دارید که بتواند این حرکات را بر روی بدن شما انجام دهد همچنین برای این سبک باید از روغن ماساژ استفاده کنید (برای ماساژ ریلکسی معمولا از زیتون استفاده می شود).

برای شروع فرایند ماساژ کافی است شخصی که قصد ماساژ شما را دارد چند قطره روغن ماساژ را روی دست خود بریزد و سپس دست هایش را به هم مالش دهد تا روغن به خوبی پخش شود.

در ابتدا برای ماساژ به سراغ شانه های شخص بروید و با یک دست شانه ی سمت راست و با دست دیگر شانه ی سمت چپ را به آرامی مالش دهید. دقت داشته باشید که برای مالش احتیاج نیست فشار را با کل دست وارد کنید. کافی است که با نوک انگشتانتان اندکی فشار وارد کنید و دست هایتان را به آرامی به سمت خودتان بکشید. این عمل را چند بار انجام دهید تا خستگی شخص به طور کامل برطرف شود و به همین ترتیب تمام عضلات شانه در دو سمت بدن را به همین روش ماساژ دهید.

نکته :

توجه داشته باشید که هدف از انجام این تکنیک رفع خستگی است نه ایجاد درد پس سعی کنید که فشار کنترل شده ای را به بدن وارد کنید تا از بروز درد و صدمه دیدذن شخص جلوگیری شود.

ماساژ کمر با دست

حالا که خوب عضلات کمرتان گرم شد دستتان را به روغن ماساژ آغشته کنید و سپس کف دست راست را بر روی قسمت پایینی کمر قرار دهید و دست چپتان را نیز روی دست راست بگذارید و به آرامی به سمت بالا با فشاری کمی حرکت دهید . این تکنیک را چند مرتبه تکرار کنید تا خستگی به صورت کامل از بدن شخص خارج شود. اگر هم روغن دستتان خشک شد دوباره روغن بریزید.

ماساژ عضلات ستون مهره ها

برای ماساژ ستون فقرات کافی است که هر دو شصت خود را در کنار ستون مهره ها (روی عضلات ستون فقرات که در سمت چپ و راست ستون فقرات قرار دارند) قرار دهید و سپس به آرامی فشار دهید. سعی کنید فشار هایتان کنترل شده باشد تا شخص دردی احساس نکند. این تکنیک درد و کوفتگی را به صورت عمقی برطرف می کند.

آموزش ماساژ

اگر شخص احساس کرد که به فشار بیشتر احتیاج دارد فشار خود را اندکی افزایش دهید. سپس می توانید آرام آرام انگشتانتان را به سمت بالا ببرید.

ماساژ به صورت نشسته

اکنون شما باید از شخص بخواهید که به صورت چهار زانو نشسته و کاملا عضلاتش را رها کند. در این حالت شما باید دوباره عضلات شانه را همانند تکنیک مرحله ی اول ماساژ دهید با این تفاوت که اندکی فشار را افزایش دهید زیرا بدن گرم شده و مقاوتش افزایش یافته است.

پس از این شما می توانید با کمک آرنج و ساعدتان فشار های کنترل شده ای را به شانه ی شخص وارد کنید. این حرکت باید حدود پنج ثانیه طول بکشد و پس از آن موقعیت را عوض کنید و قسمت دیگری از عضلات را ماساژ دهید.

ماساژ کمر با توپ تنیس

شما با استفاده از توپ تنیس می توانید به راحتی و با کوچک ترین فشار کوفتگی عضلاتتان را خودتان به تنهایی برطرف کنید و در این روش احتیاجی به روغن یا شخص دیگری نیست . ماساژ با توپ تنیس به این صورت است که شما باید توپ را در پایین ترین قسمت کمر در کنار ستون فقرات قرار دهید و سپس آن را با فشار کمی به سمت بالا و شانه هایتان حرکت دهید. این کار باعث می شود که گرفتگی عضلات شما نیز برطرف شود.

آموزش ماساژ سر

در پایان نیز برای اینکه تمام خستگی نیم ی بالای بدن رفع شود شما باید با کف دست و نوک انگشتانتان به ارامی سرتان را نوازش کنید تا ضمن آرامش و کاهش خستگی کمک کنید که جریان خون در بدن به ویژه صورتتان پخش شود. لازم به ذکر است که ماساژ پوست سر با روغن های تقویتی می تواند برای تقویت موها و جلوگیری از ریزش مو نیز بسیار موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *