آموزش ماساژ رفع خستکی

آموزش ماساژ برای رفع خستگی و کوفتگی بدن

آموزش ماساژ برای رفع خستگی، یاد گرفتن ماساژ بدن یکی از بهترین راه ها برای رفع خستگی و کوفتگی عضلات است. اگر شما نیز از بدن درد های روزمره کلافه شده اید وقت آن است که آستین بالا بزنید و حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید زیرا قصد داریم به صورت خلاصه تکنیک های ماساژ جهت رفع خستگی را به شما در کمتر از ۵ دقیقه آموزش دهیم تا بتوانید خودتان و دیگران را مثل یک ماساژور حرفه ای ماساژ دهید.

آموزش ماساژ رفع خستگی

آموزش ماساژ رفع خستگی

ماساژ برای رفع خستگی بدن

آموزش ماساژ کمر، ماساژ شانه، ماساژ گردن و ماساژ سر تکنیک هایی از این دست می تواند برای هر شخصی بسیار کاربردی باشد زیرا شما همیشه و در هر زمان به یک ماساژور حرفه ای دسترسی ندارید. این تکنیک ها  به شما کمک می کند که گرفتگی ها و خستگی های قدیمی در بدنتان را رفع کنید و حداقل برای مدتی شاداب تر باشید.

وقت آن است که برویم سراغ اصل مطلب چه سبکی از ماساژ می تواند دوای درد شما باشد ؟؟ خب جواب را می توانید در ادامه ی مطلب بیابید

آموزش ماساژ کمر برای رفع خستگی

پیش از هر چیز شما به یک فضای آرام احتیاج دارید که سر و صدا لزوما در آن نباشد و محیطی باشد که دمای متعادلی داشته باشد. سعی کنید فضایی را انتخاب کنید دارای که  هوا به خوبی در آن جریان داشته باشد. پس از اینکه محیط را فراهم کردید می توانید بر روی تخت و یا زمین یک پتو پهن کنید و بر روی آن دراز بکشید. لوازم لازم برای ماساژ عبارتند از :

  • فضای آرام و راحت
  • حوله برای پوشاندن بدن مدل ماساژ
  • از روغن ماساژ در برخی مراحل استفاده کنید
  • تهویه هوا در اتاق به خوبی صورت بگیرد
  • استفاده از تشک یا تخت برای دراز کشیدن مدل ماساژ
  • می توانید برای طلتیف فضا از موسیقی آرامش بخش استفاده کنید

ماساژ ریلکسی می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی باشد که قصد دارند برای مزتبه ی اول خدمات ماساژ را تجربه کنند. برای انجام ماساژ ریلکسی شما به یک شخص دوم احتیاج دارید که بتواند این حرکات را بر روی بدن شما انجام دهد همچنین برای این سبک باید از روغن ماساژ استفاده کنید.

لیست روغن های ماساژ مناسب ماساژ ماساژ آرامش بخش اعبارتند از :

  • بهترین روغن های ماساژبهترین روغن های ماساژ
  • روغن هسته انگور
  • روغن بادام شیرین
  • روغن جوجوبا
  • روغن نارگیل
  • روغن آرگان
  • روغن بنفشه

برای شروع فرایند ماساژ کافی است که از ماساژ گیرند بخواهید که بر روی تشک یا تخت دراز بکشد و سپس چند قطره روغن ماساژ را روی دست خود بریزد و سپس دست هایتان را به هم مالش دهید تا روغن به خوبی پخش شود.

 

شروع ماساژ رفع کوفتگی

در ابتدا برای ماساژ به سراغ شانه های شخص بروید و با یک دست شانه ی سمت راست و با دست دیگر شانه ی سمت چپ را به آرامی مالش دهید و راه کنید. دقت داشته باشید که برای مالش احتیاج نیست فشار را با کل دست وارد کنید. کافی است که با نوک انگشتانتان اندکی فشار وارد کنید و دست هایتان را به آرامی به سمت خودتان بکشید. این عمل را چند بار انجام دهید تا خستگی شخص به طور کامل برطرف شود و به همین ترتیب تمام عضلات شانه در دو سمت بدن را به همین روش ماساژ دهید.

نکته : توجه داشته باشید که هدف از انجام این تکنیک رفع خستگی است نه ایجاد درد پس سعی کنید که فشار کنترل شده ای را به بدن وارد کنید تا از بروز درد و صدمه دیدن شخص جلوگیری شود.

 

آموزش ماساژ کمر

آموزش ماساژ کمر

ماساژ کمر با دست

حالا که خوب عضلات کمرتان گرم شد دستتان را به روغن ماساژ آغشته کنید و سپس کف دست راست را بر روی قسمت پایینی کمر قرار دهید و دست چپ تان را نیز روی دست راست بگذارید و به آرامی به سمت بالا با فشاری کمی حرکت دهید . این تکنیک را چند مرتبه تکرار کنید تا خستگی به صورت کامل از بدن شخص خارج شود. اگر هم روغن دستتان خشک شد دوباره روغن بریزید.

ماساژ عضلات ستون مهره ها

برای ماساژ ستون فقرات کافی است که هر دو شصت خود را در کنار ستون مهره ها (روی عضلات ستون فقرات که در سمت چپ و راست ستون فقرات قرار دارند) قرار دهید و سپس به آرامی فشار دهید. سعی کنید فشار هایتان کنترل شده باشد تا شخص دردی احساس نکند. این تکنیک درد و کوفتگی را به صورت عمقی برطرف می کند.

اگر شخص احساس کرد که به فشار بیشتر احتیاج دارد فشار خود را اندکی افزایش دهید. سپس می توانید آرام آرام انگشتانتان را به سمت بالا ببرید.

تکنیک های ماساژ شانه

اکنون شما باید از شخص بخواهید که به صورت چهار زانو نشسته و کاملا عضلاتش را رها کند. در این حالت شما باید دوباره عضلات شانه را همانند تکنیک مرحله ی اول ماساژ دهید با این تفاوت که اندکی فشار را افزایش دهید زیرا بدن گرم شده و مقاوتش افزایش یافته است.

آموزش ماساژ شانه

آموزش ماساژ شانه

پس از این شما می توانید با کمک آرنج و ساعدتان فشار های کنترل شده ای را به شانه ی شخص وارد کنید. این حرکت باید حدود پنج ثانیه طول بکشد و پس از آن موقعیت را عوض کنید و قسمت دیگری از عضلات را ماساژ دهید.

ماساژ کمر با توپ تنیس

شما با استفاده از توپ تنیس می توانید به راحتی و با کوچک ترین فشار کوفتگی عضلاتتان را خودتان به تنهایی برطرف کنید و در این روش احتیاجی به روغن یا شخص دیگری نیست . ماساژ با توپ تنیس به این صورت است که شما باید توپ را در پایین ترین قسمت کمر در کنار ستون فقرات قرار دهید و سپس آن را با فشار کمی به سمت بالا و شانه هایتان حرکت دهید. این کار باعث می شود که گرفتگی عضلات شما نیز برطرف شود.

آموزش ماساژ صورت

آموزش ماساژ صورت

تکنیک های ماساژ سر

در پایان نیز برای اینکه تمام خستگی نیم ی بالای بدن رفع شود شما باید با کف دست و نوک انگشتانتان به ارامی سرتان را نوازش کنید تا ضمن آرامش و کاهش خستگی کمک کنید که جریان خون در بدن به ویژه صورتتان پخش شود. لازم به ذکر است که ماساژ پوست سر با روغن های تقویتی می تواند برای تقویت موها و جلوگیری از ریزش مو نیز بسیار موثر باشد.

جمع بندی

امیدواریم که مقاله ی آموزش ماساژ برای رفع خستگی که در بالا مطالعه کردید مفید بوده باشد و به شما کمک کند که بتوانید خستگی خود و عزیزانتان را خودتان در منزل و بدون هیچ هزینه ای رفع کنید.

شما می توانید نظرات و دیده گاها و سوالاتتان در رابطه با مقاله ی بالا را در قسمت نظرات باما به اشتراک بگذارید تا بتوانیم تمام سوالات شما را پاسخگو باشیم. همچنین در صورتی که تمایل دارید از قیمت و زمان بندی دوره های آموزشی مرکز ماساژ باما مطلع شوبد بر روی لینک آبی رنگ پایین کلیک کنید.

دوره های آموزش ماساژ در ماساژ باما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *