ماساژ افلوراژ

ماساژ افلوراژ چیست ؟

ماساژ افلوراژ چیست و چگونه انجام می شود ؟ بسیار از ماسور ها و افراد متخصص در این زمینه گاهی از اصلاحات تخصصی استفاده می کنند که برای عموم مردم نا آشنا هستند ماساژ افلوراژ نیز یکی از آن واژگانی است که در میان متخصصان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

در ادامه با ماساژ باما همراه باشید تا به بررسی ماساژ افلوراژ فواید و تاثیر آن بر بدن بپردازیم.

ماساژ افلوراژ

ماساژ افلوراژ

افلوراژ چیست ؟

در دنیا ماساژ سبکی به نام ماساژ افلوراژ وجود ندارد اما به تکنیکی که با آن بدن را برای شروع ماساژ معمولا ماساژ های پرفشار مثل دیپ تیشو اماده می کنند افلوراژ می گویند. پس تا اینجا متوجه شدیم سبکی به نام ماساژ افلوراژ وجود ندارد و این در واقع یک تکنیک در ماساژ می باشد که در زبان انگلیسی  effleurageگفته می شود.

در واقع تکنیک افلوراژ بیشتر برای ریلکس کردن ، گرم کردن و اماده کردن بدن برای ورود به حالت آرامش استفاده می شود. افرادی که دچار بیماری های عصبی هستند و یا به ارامش بیشتری احتیاج دارند می توانند با دریافت تکنیک افلوراژ خیلی سریع وارد حالت آرامش و ریلکسیشن شوند.

این تکنیک سبب می شود خون در بدن به بهترین شکل ممکن به جریان بی افتد و حتی برای افرادی که دچار مشکلات قلبی هستند (البته با گرفتن تایید از پزشک متخصص) می تواند بسیار مفید باشد.

در مجموع این تکنیک سبب می شود هم قلب و هم مغز شما عملکرد بهتری داشته باشند و به شدت عواملی نظیر سکته قلبی یا سکته مغزی را کاهش میدهد.

ماساژ افلوراژ چگونه انجام می شود

ماساژ افلوراژ چگونه انجام می شود

ماساژ افلوراژ چگونه انجام می شود ؟

در این نوع ماساژ ، ماسور با استفاده از دست ها به ویژه انگشتان دست حرکاتی هماهنگ را روی بدن شما انجام می دهد. حرکت دادن دست بر روی بدن به سمت قلب و مغز اصلی ترین تکنیک افلوراژ می باشد که به افزایش سلامت عمومی بدن کمک می کند.

همچنین اجرای این فنون سبب می شود که مواد زائد بدن خیلی سریع تر از بدن  دفع شوند و بدن شما از سموم پاکسازی شود. در مجموع می توان گفت که تکنیک effleurage کاملا ارامش بخش بوده و حس خوبی را به شما منتقل می کند.

ماساژ افلوراژ برای چه افرادی مناسب است ؟

ماساژ افلوراژ برای چه افرادی مناسب است ؟

ماساژ افلوراژ برای چه افرادی مناسب است ؟

از تکنیک افلوراژ در بسیار از سبک های ماساژ استفاده می شود به همین دلیل نیاز های بسیاری را برطرف می کند و برای طیف گسترده ای از مراجعه کنندگان توصیه می شود.

از اصلی ترین مواردی که می توان از ماساژ افلوراژ بهره برد زمانی است که به یک استراحت عمیق نیاز دارید. در این هنگام ماساژ افلوراژ بسیار کاربردی است و می توان از آن برای ریلکس کردن تمام بدن استفاده کرد.

همچنین افرادی که دچار بیماری هایی نظیر سکته مغزی یا قلبی هستند می توانند از این ماساژ تحت نظر پزشک متخصص استفاده کنند. انجام ماساژ افلوراژ سبب بهبود گردش خون در بدن و در نتیجه بهبود حال بیماری می گردد.

این نوع ماساژ سبب می شود که هورمون سرتونین که هورمون شادی بخش است در بدن افزایش یابد و همچنین تاثیر بسیار زیادی در کاهش هورمون کورتیزول که عامل استرس است دارد.

ماساژ افلوراژ برای ورزشکارانی که در دوران آسیب دیدگی به سر می برند نیز توصیه می شود زیرا فرایند بهبود را تسریع می کند. همچنین پس از گذشتن از یک عمل جراحی می توان با ماساژ کمک کرد که بافت های لنفاوی که در حین عمل آسیب دیده اند خیلی سریع تر بهبود یابند.

مناسب برای بیماران سکته قلبی و مغزی

ماساژ افلوراژ یک نوع ماساژ وریدی است به این صورت که ماساژ درمانگر تمامی حرکات خود را به سمت قلب تنظیم می کند تا خون بهتر به سمت قلب و مغز جریان یابد در نتیجه عملکرد بدن بهبود می یابد و از بروز بیماری های نظیر سکته قلبی یا سکته مغری جلوگیری می شود. به اکثر افرادی که دچار فشار خون بالا هستند توصیه می شود که تحت نظر پزشک خدمات ماساژ را دریافت کنند.

نکته مهم : البته لازم به ذکر است در صورتی که فشار خون دارید و وضعیت شما در شرایط حاد است دریافت ماساژ بدون نظارت پزشک می تواند خطر آفرین باشد.

ماساژ افلوراژ چیست

ماساژ افلوراژ چیست

درمان افسردگی با ماساژ

در مجموع می توان گفت ماساژ بدن باعث میشود هورمون های مفیدی همچون دوپامین ، سرتونین و آندروفین‌ در بدن افزایش یابد که هم باعث بهبود حال شما و هم درمان افسردگی میگردد و هم ایمنی بدن شما را بهبود می بخشد.

ماساژ افلوراژ شامل کدام قسمت های بدن می شود ؟

این سبک ماساژ چون به صورت ریلکسی و ارامش بخش انجام  می شود را می توان برای اکثر نقاط بدن انجام داد.

بازو ها

سرشانه

تمام نقاط کمر

ران پا

ساق پا

در صورتی که احساس درد یا گرفتگی خفیف در نقاط ذکر شده دارید ماساژ افلوراژ می تواند برای شما بسیار مفید واقع شود.

در صورتی که علاقه مند هستید که خدمات ماساژ را تحت نظر متخصصین مجرب و کارآزموده با امکانت کامل را دریافت کنید می توانید بر روی رزرو وقت ماساژ در پایین کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *