درمان بی خوابی با ماساژ

درمان بی خوابی با ماساژ

درمان بی خوابی با ماساژ یکی از روش های بسیار تاثیر گذار برای حل این مسئله می باشد که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. بسیاری از انواع بی خوابی حتی بدون نیاز به مراجعه به پزشک و مصرف داروی خاصی فقط با رعایت یکسری نکات قابل درمان هستند پس اگر شما نیز از بی خوابی رنج می کشید حتما توصیه می کنیم تمامی نکات این مطلب را مطالعه کنید تا درمان دردتان را بیابید.

درمان بی خوابی با ماساژ

نکته مهم : در صورتی که بی خوابی شما به صورت منظم است و برای مثال یک ماه نتوانسته اید خواب راحت داشته باشید ضروری است که در اولین فرصت به پزشک متخصص مراجعه کنید زیرا به احتمال زیاد مشکل بیخوابی شما بی خوابی مزمن می باشد.

اما در صورتی که در طول یک ماه فقط چند مرتبه خواب از سرتان می پرد و در واقع تنظیم خوابتان بهم می ریزد می توانید روی تکنیک های ماساژ برای درمان بی خوابی حساب کنید.

کسب آرامش با ماساژ و آمادگی برای خواب

یکی از مهم ترین نکات در کسب ماساژ آرامش بخش این است که در محیطی ارام ، ساکت و ترجیحا کم نور حضور یابید و سپس ماساژ بدن را دریافت کنید. همچنین لازم است که محیطی راحت را برای ماساژ انتخاب کنید اگر قصد دریافت ماساژ در منزل را دارید حتما ضروری است که بر روی تخت راحت یا تشک نرم دراز بکشید. لازم به ذکر است تمامی ماسور های مجموعه ماساژ باما به همراه لوازم کامل ماساژ اعم از تخت پرتابل ماساژ ، حوله یکبار مصرف ، روغن مخصوص و … در محل شما حضور میابند و خدمات ماساژ را در بالاترین سطح کیفی ارائه می کنند. برای رزرو وقت ماساژ در منزل بر روی رزرو وقت ماساژ کلیک کنید.

رزرو وقت ماساژ

توجه داشته باشید بهتر است روی تخت یا تشک را با یک ملحفه تمیز بپوشانید که روغن تخت یا تشک را آلوده نکند. همچنین خوب است که میزان اکسیژن در اتاق در حد نرمال باشد و از بیش از حد گرم بودن یا سرد بودن اتاق پرهیز کنید.

ماساژ سر برای بی خوابی

ماساژ سر برای بی خوابی

روش اول : ماساژ سر برای کسب ارامش

برای ماساژ سر فقط کافیست که با استفاده از انگشت شست هر دو دست ناحیه رویش مو  که در کنار گیج گاه قرار داده و به آرامی انگشتان را با حرکات دورانی حرکت دهید و این کار را چند مرتبه تکرار کنید. این کار فشار را از روی سر شما بر می دارد و کمک می کند که آرامش بیشتری داشته باشید. همچنین برای تاثیر گذاری بیشتر این ماساژ شما می توانید از روغن های مخصوص ماساژ که خواص آرامش بخشی دارند نظیر روغن اسطوخدوس استفاده نمایید.

ماساژ شکم برای بی خوابی

ماساژ شکم برای بی خوابی

روش دوم : ماساژ شکم برای خوابی راحت

یکی از مناطق بسیار مهم برای اینکه شما بتوانید خوابی راحت تر را تجربه کنید ماساژ شکم می باشد. برای انجام ماساژ شکم فقط کافیست که به پشت برای روی زمین دراز بکشید و از شخصی بخواهید که ناحیه ای به اندازه ۴ بند انگشت بالاتر از ناف و یک انگشت پایین تر از قفسه سینه را ماساژ دهد.
ماساژ باید به حالت فشار و قطع کردن فشار باشد ، برای انجام این ماساژ با استفاده از انگشتان شست هر دو دست ناحیه مورد نظر را برای ۳ ثانیه فشار دهید و سپس رها کنید و دوباره این کار را تکرار کنید. توجه داشته باشید فشار نباید تا حدی زیاد باشد که باعث رنجش شخص ماساژ گیرنده شود.

ماساژ برای درمان بی خوابی

ماساژ برای درمان بی خوابی

روش سوم : ماساژ ناف

پس از انجام ماساژ شکم حالا نوبت به انجام ماساژ مخصوص ناف است تا کمک کند شما خوابی اسوده تر داشته باشید. برای انجام این ماساژ ۴ بند انگشت پایین تر از ناف را پیدا کنید. برای انجام این ماساژ نیز کافیست که یک دست را در آن ناحیه قرار دهید و با کمک دست دیگر انگشتان را با فشار ملایمی به سمت داخل حرکت دهید.
توجه داشته باشید در این تکنیک نیز فشار را رعایت کنید اما بیش از اندازه فشار ندهید تا بیمار دردی احساس نکند. مدت زمان لازم برای انجام این ماساژ نیز ۳ دقیقه است.

ماساژ کمر برای خواب

ماساژ کمر برای خواب

روش چهارم : ماساژ کمر برای خوابی آسوده

کمر یکی از نقاط اساسی بدن است و در اکثر مواقع متحمل درد و فشار بسیار زیادی است و به همین دلیل ممکن است مانع از داشتن خوابی آسوده گردد. برای ماساژ کمر کافیست که برای روی شکم دراز بکشید و از ماساژ گیرنده بخواهید که با کمک گرفتن انگشتان شست فیله های کمر(عضلات کنار ستون فقرات که توسط ستون مهره ها به دو قسمت تبدیل شده اند) را در قسمت مهره ی ۷ ماساژ دهد.
توجه داشته باشید که فشار باید ملایم باشد و این ماساژ نیز مانند دیگر سبک ها نباید بیشتر از ۳ دقیقه به طول بی انجامد.
پس از ماساژ فیله های کمر در کنار مهره ۷ حالا می توانید همین کار را در کنار مهره ی شماره ۲ نیز تکرار کنید تا فشار از روی کمر برداشته شود و خوابی راحت تر داشته باشید.

درمان بی خوابی با ماساژ

درمان بی خوابی با ماساژ

همچنین می توانید با بهرگیری از روغن ماساژ ، ماساژ آرامش بخش با روغن را برای بیمار انجام دهید. برای این کار کافیست دستتان را به روغن آغشته کنید و از قسمت پایینی کمر با دو دست به حالت نوازش دستتان را بر روی کمر به سمت بالا بکشید و سپس زمانی که به بالای کمر (سرشانه) رسیدید می توانید با یک حرکت چرخشی دوباره به سمت پایین بازگردید.

برای رزرو وقت ماساژ ریلکسی و آرامش بخش که باعث افزایش آرامش و در نتیجه داشتن خوابی راحت در شما می شود می توانید بر روی رزرو وقت ماساژ کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *