درمان نفخ معده

ماساژ برای نفخ معده

درمان نفخ معده با ماساژ ، آیا همچین چیزی امکان پذیر است ؟ نفخ معده در اکثر مواقع به دلیل مشکلات گوارشی اتفاق می افتد.

ماساژ شکم می تواند یکی از بهترین روش ها برای درمان نفخ باشد. در ادامه به صورت گام به گام و به همراه تصویر ماساژ برای رفع نفخ معده را به شما آموزش می دهیم.

در صورتی که شکم شما باد کرده است لازم نیست نگران شوید در واقع معده پر از گاز شده است و با انجام چند روش ساده می توانید به رفع نفخ معده کمک کنید.

درمان نفخ معده با ماساژ

در مرحله اول لازم است که شما با ماساژ نقاطی که در تصویر زیر مشخص شده است به کاهش گاز های تجمیع شده در معده کمک کنید ، توجه داشته باشید که تکرار این فرایند دل درد را نیز برطرف می کند.

برای ماساژ بهتر است از ناف شروع کنید ، نقطه دقیق شروع ماساژ باید به اندازه ۴ انگشت از بالا با ناف شما فاصله داشته باشد. حالا وقت آن است که برای دقایقی با کف دست در جهت عقرب های ساعت و سپس برخلاف عقربه های ساعت دستتان را حرکت دهید.

توجه داشته باشید بعد از انجام اینکار احتمالا دهان تان کمی شور می شود و بزاق بیشتری نیز ترشح می شود و این امری کاملا طبیعی است.

رفع دل درد با ماساژ

در اکثر مواقع نفخ معده همراه با دل درد خواهد بود و همین موضوع آن را بسیار عذاب آور تر می کند ، اما نگران نباشید ماساژ تکنیکی برای رفع این مشکل نیز دارد.

برای ماساژ دل درد فقط کافیست به اندازه یک بند انگشت بالاتر از ناف را با کف دست ابتدا در جهت عقربه های ساعت و سپس برخلاف آن برای ۱ الی ۳ دقیقه ماساژ دهید

درمان احساس سنگینی در معده

اگر در معده تان احساس سنگینی می کنید این بار فقط کافیست به اندازه ۴ بند انگشت پایین تر از ناف را همانند ماساژ های قبلی در جهت و برخلاف جهت عقربه های ساعت ماساژ دهید.

راه های پیشگیری از نفخ شکم

یکی از بهترین کار هایی که می توانید بکنید این است که صبح وقتی بیدار می شوید یک لیوان آب گرم به همراه آب لیمو طبیعی بخورید. این کار سبب می شود اسید معده به صورت کاملا نرمال ترشح شود و از سوزش معده و در نتیجه تشکیل گاز جلوگیری کند.

شیر از جمله موادی است که می تواند به تنهایی نیز سیستم گوارشی شما را تحت تاثیر قرار دهد و در صورتی که بخواهید شیر را همراه با قهوه بنوشید احتمال بروز مشکل گوارشی نظیر نفخ با توجه به اینکه سابقن مشکل گوارشی داشته اید بسیار بیشتر می شود.

پیشنهاد می شود به جای شیر ماست بخورید زیرا پروبیوتیک های موجود در آن به بهبود عملکرد سیستم گوارشی کمک می کنند.

زنجبیل برای رفع گاز معده

یکی از مواد گیاهی بسیار موثر در کاهش گاز معده و همچنین بهبود جریان خون در بدن زنجبیل است که در زمان کوتاه به شما کمک می کند تا معدتان به تعادل برسد.

مصرف غذاهایی با چربی زیاد

هرمقدار که ماده غذایی که مصرف می کند سنگین تر باشد هضم آن برای معده و سیستم گوارشی شما دشوار تر می شود. از این رو مواد غذایی پر چرب مانند شیرینی و … می توانند برای معده های حساس مشکل ساز شوند. بهتر است که مصرف مواد غذایی چرب را کاهش دهید تا سیستم گوارش سالم تری داشته باشید. همچنین مصرف نوشیدنی های گاز دار مانند نوشابه ، دوغ های گاز دار و … نیز برای شما مناسب نیست.

گفتنی است که مواد غذایی که فیبر بالایی دارند مانند میوه و سبزیجات و … گاز معده شما را افزایش میدهد در مصرف این مواد غذایی حد تعادل را عایت کنید.

کاهش استرس

یکی دیگر از مواردی که می تواند روی معده و روده ی شما تاثیر گذار باشد داشتن اضطراب و استرس بیش از حد است. برای اینکه ایمنی بدنتان افزایش یابد بهتر است که به اعصابتان مسلط باشید و اجازه ندهید که استرس بگیرید.

بهتر است مراقبه (مدیتیشن) را در برنامه روزانه تان قرار دهید تا به آرامشی فوق العاده برسید.

در صورتی که با رعایت موارد بالا تغییری در وضع معده شما ایجاد نشده ضروری است که به یک متخصص گوارش مراجعه کنید تا وضعیت معده و روده شما را به صورت کلی بررسی شود و در جهت درمان داروهایی برای شما تجویز گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *