ماساژ برای کاهش تنش های عضلانی

آموزش 5 تکنیک ماساژ برای کاهش درد و تنش

از بین بردن تنش های عضلانی، کاهش استرس، القای حس آرامش به بدن و… اگر شما نیز می خواهید تکنینک هایی از ماساژ را یاد بگیرید که با کمک آن ها تنش های خود را کاهش دهید حتما در ادامه ی این مطلب با متخصصان مرکز ماساژ باما همراه باشید.

 5 تکنیک ماساژ برای کاهش تنش و خستگی

هرکدام از شما تاکنون بارها شنیده اید استرس و تنش برای بدن بسیار مضر است آن هم در صورتی که به صورت مداوم در معرض آن باشید.در این صورت باید یک فکر جدی بکنید. در این مطلب ما قصد داریم راهکار های بسیار موثر و مفیدی را به شما آموزش دهیم شما تنها با استفاده از چند تکنیک ساده تمام تنش های خود را از بین ببرید و حال خود را به روز اول برگردانید. البته لازم به ذکر است که انجام این تکنیک ها به طور پیاپی باعث می شود بدنی سالم و بدون تنش و گره های عضلانی داشته باشید.

 

ماساژ برای کاهش تنش

ماساژ برای کاهش تنش

انواع سبک های ماساژ برای کاهش تنش

ماساژ ملایم

یکی از راه هایی که می توانید به کمک آن به کاهش تنش ها کمک کنید و اعصاب خود را به وسیله ی آن آرام کنید ماساژ ملایم است. ماساژ ملایم با القای حس آرامش به بدن شخص سبب می شود که تمام تنش ها و استرس ها از بدن او خارج شوند و به آرامشی نسبی برسد.

روش انجام ماساژ ملایم

برای انجام ماساژ ملایم کافی است دستان خود را بر روی کمر و یا قسمتی که دچار تنش شده است قرار بدهید و سپس با فشاری ملایم و کم از انتها دست خود را به سمت بالا حرکت دهید.توجه کنید فشار به حدی کم باشد که فقط دست های بر روی بدن حس شوند و فشاری وارد نشود. برای مثال اگر مشکل در کمر خود احساس می کنید از پایین ترین نقطه ی کمر دست های خود را که شامل انگشتان می شود با فشار کم به سمت بالا حرکت دهید.

ماساژ دایره ای

پس از ماساژ ملایم شما باید ماساژ را به شکل دایره ای شکل انجام دهید این عمل تاثیر قوی تر و بیشتری نسبت به ماساژ ملایم بر روی بدن دارد. در واقع ماساژ ملایم برای آماده کردن عضلات بدن برای تنش زدایی از بدن است.

 

ماساژ دایره ای

ماساژ دایره ای

 

برای انجام ماساژ دایره ای کافی است با استفاده از حرکات چرخشی بزرگ با دستان خود ، در طول یا عرض فیبرهای عضلانی کمر ، شانه ها، پاها یا بازوها ماساژ را با فشار و عمیق تر انجام دهید.  لازم به ذکر است بر روی شانه ها و پاها وسعت دایره را به اندازه ی عرضه شانه کوچک کنید برای پا و بازو نیز به همین صورت به ماساژ ادامه بدهید. برای ماساژ دایره ای کافی است که دست های خود را در جهت عقربه های ساعت بر روی بدن حرکت دهید و فشار را بیشتر کنید.

زانو زدن

یک بخش بسیار مهم از حرکاتی که در بالا ذکر کردیم شامل زانو زدن نیز می شود. پس از ماساژ ملایم و ماساژ دایره ای، عضلات شما کم کم شل می شوند. هنگام شل شدن بدن برای اینکه شما بتوانید گرفتگی های بدن را برطرف کنید لازم است که برای تسکین گرفتگی ها و عضلات گره خورده روی زانو های خود با ایستید. این حرکت از طریق سفت و محکم کردن عضلات سبب از بین رفتن تنش های بدن و سبب افزایش گردش خون و اکسیژن بدن نیز می شود.

 

زانو زدن

زانو زدن

 

ماساژ بافت عمیق

برای باز شدن گره های عضلانی و از بین رفتن درد های کهنه در بدن به ماساژ پرقدرت تری احتیاج است که برای آن شما باید از ابزار قدرتمند تری که شست دست های شما می باشد استفاده کنید و با کمک آن ها نقاط دردناک که اصطلاحا به آن ها نقاط ترایگر پوینت نیز گفته می شود را با فشار هایی کنترل شده تحریک کنید و با ضربه زدن، آن ها را از حالت گرفتگی و کوفتگی خارج کنید.

 

ماساژ بافت عمیق

ماساژ بافت عمیق

ماساژ ضربه ای

ماساژ ضربه ای که بسیاری از ما آن را با نام ساتوری می شناسیم یک تکنیک بسیار عالی برای افزایش گردش خون در بدن است و حتی سبب تقویت ماهیچه های بدن نیز می شود این سبک ماساژ را شما باید با یک ریتم مشخص انجام دهید و ضرباتی پی در پی و نسبتا ارام را به بالا و پایین بدن در امتداد عضلات وارد کنید. معمولا این سبک در مکان هایی اجرا می شود که دارای بافت عضله و یا بافت گوشتی باشد. برای مثال ماساژ ضربه ای برای کمر، بازو ها، پاها و … مناسب می باشد.

ماساژ روزانه

اگر شما نیز جزو آن دسته از افراد هستید که زمان زیادی از روز خود را صرف کار با رایانه می کنید و یا بسیار پشت اتومبیل می نشینید و یا کارهای خانه ی زیادی دارید و در کل از دست ها، بازو ها و شانه های خود بسیار استفاده می کنید این سبک ماساژ های را که در ادامه آموزش می دهیم حتما به صورت روزانه انجام دهید.

ماساژ دست ها

برای ماساژ دست کافی است شما با دست راست خود آرنج دست چپ خود را ورز بدهید و با دست چپ خود آرنج دست راست خود را مالش دهید. پس از این حرکت حالا نوبت به شانه های می رسد، سپس با دست راست شانه ی چپ خود را ماساژ دهید و دوباره همین کار را با دست چپ برای شانه ی راست انجام دهید. در رابطه با ماساژ شانه گفتنی است که حرکات خود را با انگشت انجام دهید و سعی کنید انشگتان خود را به صورت دایره ی روی شانه های چپ و راست خود فشار دهید.

مرحه ی بعدی، دست راست خود را باز کنید و بر روی شانه ی سمت چپ خود قرار دهید و کم کم فشار دهید و سپس جای دست خود را عوض کنید و بالا و پایین کنید این کار را تا 5 مرتبه انجام دهید. سپس همین کار را با دست چپ بر روی شانه ی سمت چپتان انجام دهید.

ماساژ کف دست

برای ماساژ کف دست فقط کافی است شما با یکی از دست هایتان دست دیگر را نگه دارید و با انگشت شست و اشاره ی خود دو طرف دست را بگیرید و نقاط دردناک کف دست را فشار دهید این کار را برای 5 مرتبه در کل کف هر دو دست انجام دهید. سپس پس از آن درازای انگشتان خود را از نوک تا پایین انگشت ماساژ دهید این کار تاثیر شگفتی در کاهش استرس و تنش در بدن دارد. با ماساژ کف دست و انگشتان باعث می شوید تمامی تنش های بدن آزاد شود.

 

ماساژ کف دست

ماساژ کف دست

 

در کل ، انواع مختلفی از ماساژ وجود دارد که هرکدام تأثیر خاصی روی بدن دارند. آن ها را امتحان کنید! تا آرام باشید!

اگر شما نیز می خواهید با کمک لوازم جانبی ماساژ بدن خود را ماساژ دهید و یا با انواع ماساژور ها آشنا شوید بر روی لینک زیر که مربوط لوازم ماساژ فروشگاه لوازم ماساژ ماساژباما است کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *