آموزش ماساژ

چطور ماساژور شویم | آموزش ماساژ

آموزش ماساژ، چطور خودمان را ماساژ بدهیم ؟ چطور ماساژور شویم ؟ روش کاهش درد های عضلانی با ماساژ ؟ چگونه ماساژ درمانگر خودمان باشیم. در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا چند تکنیک ماساژ کاربردی را به شما آموزش دهیم.

 

آموزش ماساژ

آموزش ماساژ

 

چطور ماساژور شویم

اگر شما هم هر موقع خسته از سر کار می آید احتیاج به یک ماساژ کامل دارید و همیشه باید از شخصی دیگری درخواست ماساژ کنید حتما این مقاله را بخوانید زیرا ما به شما تکنیک های آموزش می دهیم که با بکار گیری آن ها بتوانید در سریع ترین زمان ممکن تمام خستگی های بدنتان را از بین ببرید.  همچنین این فنون ماساژ درمانی باعث می شود که از ابتلا به تنش های عضلانی در بدن شما جلوگیری شود. در ادامه ی این مطلب تمامی تکنیک های ماساژ کمر، ماساژ گردن، ماساژ پا، ماساژ شکم و … را به شما آموزش می دهیم.

 آموزش ماساژ شکم

برای ماساژ شکم کافی است که کف دو دست خود را بر روی شکمتان قرار دهید و با فشاری جزئی دستان خود در جهت عقربه های ساعت حرکت دهید.

 

آموزش ماساژ شکم

آموزش ماساژ شکم

 

ماساژ شکم بیش از یک ساعت پس از غذا پیشنهاد می شود زیرا هنگامی که شما دستان خود را در جهت عقربه های ساعت بر روی شکمتان حرکت میکنید غذا راحت تر حضم می شود و شما دیگر مشکل هضم غذا را نخواهید داشت و از مشکلات معده در آینده در امان می مانید و ماساژ شکم سبب درمان یبوست نیز می شود.

ماساژ عضلات بعد از ورزش

ماساژ پس از ورزش برای ورزشکاران بسیار توصیه می شود زیرا هر ورزشکار در هنگام فعالیت به تعداد زیادی از عضلات خود فشار وارد می کند و برای اینکه این فشار ها تبدیل به گره های عضلانی نشوند لازم از است که پس از هر یک دوره ورزش عضلات خود را ماساژ بدهید.

برای ماساژ ورزشی شما باید با کف دست یا مشت های گره کرده ی خود را با فشاری نسبتا ملایم بر روی عضلاتی که دچار گرفتگی و درد شده است حرکت دهید . سعی کنید جهت حرکت دستانتان به سمت قلب شما باشد. توجه داشته باشید که بافت های بدن بسیار حساس هستند و یک فشار ناگهانی می تواند به بدن شما آسیب وارد کند.

پس توصیه می شود اگر قصد دریافت خدمات ماساژ ورزشی را دارید از یک ماساژور حرفه ای وقت رزرو کنید. زیرا ماسور ها به تمامی فنون و سبک های ماساژ مسلط هستند. جهت رزرو وقت بر روی لینک رزرو وقت ماساژ در پایین کلیک کنید.

ماساژ ورزشی

ماساژ ورزشی

مثلا برای برای یک فوتبالیست که در طول تمرین یا مسابقه از پاهای خود بسیار استفاده می کند ماساژ ورزشی را از پایین ترین قسمت عضلات ساق پا آغاز می کنند و با فشار کمی به سمت بالا می کشند. معمولا ماساژ ورزشی با روغن های ماساژ انجام می شود. این فرایند سبب می شود که گرفتگی عضلات شما باز شود و از آسیب های احتمالی جلوگیری شود.

ماساژ کف دست چگونه است؟

بسیاری از افراد در طول روز از دستان خود بسیار استفاده می کنند و همین استفاده ی بیش از اندازه می تواند باعث ایجاد درد در قسمت هایی از دست شود.

برای ماساژ کف دست فقط کافی است که با یک دست خود دست دیگر را نگهدارید و با انگشت شصت و اشاره نقاط مختلف دستتان را به آرامی فشار دهید. در تصویر زیر نقاط مهم و حساس برای ماساژ دست نمایش داده شده است.

طب فشاری کف دست

طب فشاری کف دست

کف دست یکی از مهم ترین نقاط بدن است که شما می توانید با ماساژ نقاط مختلف آن بسیاری از مشکلات بدنتان را برطرف کنید.

نکته : نقطه ی عضلانی بین شست و انگشت اشاره یکی از مهم ترین قسمت های دست می باشد سعی کند برای یک الی دو دقیقه آن قسمت را ماساژ بدهید. برای ماساژ انگشتان با استفاده از انگشت شست و انگشت اشاره خود انگشتان دیگر خود را به آرامی بکشید تا خون درون آن ها به جریان بی افتد. برای این کار کافیست از ابتدا انگشت به آرامی فشار دهید تا به انتهای انگشت و ناخون ها برسید.

 

آموزش ماساژ کمر با توپ تنیس

 

ماساژ کمر با توپ

ماساژ کمر با توپ

اگر شما نیز جزو آن دسته افراد هستید که مشکل کمر درد را تجربه کرده اید این روش می تواند در سریع ترین زمان ممکن درد شما را آرام کند و در دراز مدت مشکل کمر درد شما را درمان کند.

برای ماساژ کمر به راحت ترین شیوه و کم هزینه ترین روش شما احتیاج به یک توپ تنیس دارید. پس از آن که توپ را تهیه کرید کافی است که توپ تنیس را بر روی زمین قرار بدهید سپس با قسمت بالای کمر به پشت بر روی توپ دراز بکشید. توپ و کمر خود را طوری تنظیم کنید که توپ بین تیغه های دو شانه ی شما قرار بگیرد. توپ باید در کنار عضلات ستون فقرات قرار بگیرد حالا فقط کافی است که شما به عقب و جلو رفتن توپ را در این مسیر حرکت دهید. لازم به ذکر است که شما در این حرکات را با فشار بسیار کم باید انجام دهید.

ماساژ کمر

ماساژ کمر

ماساژ کف پا

برای اینکه خون در کف پای شما به جریان بی افتد یک توپ تنیس یا گلف را در زیر میز کارتان قرار دهید و پایتان روی آن قرار دهید و با حرکت عقب و جلو و چپ و راست باعث شوید که خون در کف پایتان به جریان بی افتد. همانطور که می دانید پا قلب دوم است و برای اینکه بدنی سالم و شاداب داشته باشید پیشنهاد می شود که ماساژ کف پا را هر روز انجام بدهید.

البته گفتنی است لوازم ماساژ نیز برای ماساژ کف پا طراحی شده است که می تواند پای شما را بهتر از توپ تنیس ماساژ بدهد.

درمان گردن درد با ماساژ

برای ماساژ گردن کافی است که شما انگشتان خود روی عضلات گردن که در کنار ستون فقرات قرار دارند فشار دهید و این حرکت را از پایین گردن شروع کنید. در پایان این مقاله ویدیو را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که آمورش ماساژ گردن را به طور کامل نمایش می دهد.

انگشتان دست راست خود را بر روی عضلات سمت چپ گردن خود فشار دهید. این کار باعث القای حس آرامش به بدن شما می شود و به سرعت درد شما را کاهش می دهد. پس از آن همین حرکت را با دست چپ خود بر روی سمت راست گردن انجام دهید.

بعد از این حرکات کافی است که شما گردن خود را به سمت عقب حرکت دهید. برای این کار شما باید بر روی یک صندلی بشینید و گردن خود را به تکیه گاه صندلی بچسبانید. گردن خود را حداقل تا ۲۰ ثانیه در این حالت نگه دارید. حتی شما می توانید از توپ تنیس نیز برای ماساژ گردن خود استفاده کنید. شیوه ی استفاده از توپ تنیس برای ماساژ گردن در عکس زیر آموزش داده شده است.

 

ماساژ گردن با توپ تنیس

ماساژ گردن با توپ تنیس

درمان سینوزیت با ماساژ

 

باز کردن سینوس های با ماساژ

باز کردن سینوس های با ماساژ

برای باز کردن سینوس ها با ماساژ کافی است که یکی از انگشتان دست خود ( ترجیحا انگشت اشاره ) را بر روی قسمت بالای ابرو قرار دهید و با حرکت دایره ای کوچک در جهت عقربه های ساعت حرکت دهید. این حرکت را چند دقیقه بالای هر دو ابرو انجام دهید.

پس از آن نوبت به بالای بینی می رسد همین حرکت را نیز به مدت یک دقیقه در قسمت یالای بینیتان انجام دهید. پس از آن به اندازه ی نیم بند انگشت پایین هردو چشم این جرکات دورانی را انجام دهید. شما پس از یک دوره مشکل سینوس های بسته ی خود را با این روش می توانید حل کنید.

 

درمان سینوزیت

درمان سینوزیت

ماساژ چشم ها

چشم که یکی از اندام های حساس و مهم در بدن هر شخصی می باشد نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد و برای این مزاقب ها شما می توانید از ماساژ چشم نیز استفاده کنید. بسیاری از افراد که دائما از کامپیوتر استفاده می کنند یا پای تلفن های همراه هستند پس از یک روز کاری ممکن است چشم هایشان درد بگیرد و اقدام به مالش چشم ها کنند.

اولین نکته این است که به هیچ عنوان چشم ها را مالش ندهید زیرا همانطور که در بالا نیز گفتیم چشم ها اندام هایی حساسی هستند و با اندکی فشار ممکن است آسیب ببینند.

برای انجام ماساژ چشم فقط کافی است دست هایتان را به هم مالش دهید تا گرم شوند سپس بر روی چشم هایتان بگذارید. سپس به آرامی فشار های کنترل شده ای را به بالا و پایین چشم ها که شامل ابرو ها و زیر چشم ها می شود وارد کنید.

 آموزش ماساژ شانه های

اگر شما نیز می خواهید خودتان ماساژ شانه را برای خودتان انجام دهید می توانید از روش زیر استفاده کنید.

با دست چپ خود شانه ی راست و با دست راست خود شانه ی چپ خود را بگیرید هر شانه را سه بار فشار دهید سپس رها کنید. بعد از آن همینطور فشار دهید تا به سرشانه هایتان برسید. پس از آن دوباره به کناره گردن باز گردید و این بار هنگام فشار اندکی بیشتر مکس کنید. پس از اینکار قدرت فشار را کمتر کنید اما اندازه ی دستان خود را بزرگتر کنید تا

ماساژ با روغن اسطوخودوس

رایحه ی اسطوخودوس با انجام حرکات ملایم توسط ماساژور حرفه ای سبب می شود که علاوه بر القای حس آرامش به بدن عضلات شما رها شوند و خستگی و کوفتگی بدن به طور کامل از بین برود. روغن اسطوخودوس را بر روی پای خود قرار دهید روغن اسطوخودوس با بوی خوشی که دارد و با خواص درمانی عالی باعث باز شدن گره های عضلانی در بدن شما می شود. البته این روغن به همراه یک ماساژ حرفه ای تمام این خواص را دارا می باشد.

ویدیو آموزش ماساژ گردن

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *